שורת הקלות למקבלי דמי אבטלה: הפרטים המלאים

    איתי גדסי No Comments on שורת הקלות למקבלי דמי אבטלה: הפרטים המלאים

    בתוך שורת ההקלות שהחליט משרד האוצר, הוחלט על הארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד לסוף חודש מאי

    Illustration photo of the new 100 Israeli Shekel bill. December 31, 2017. Photo by Nati Shohat/Flash90 *** Local Caption *** 100 ??? ??? ??? ????? ????? ??? ????? ????? צילום: פלאש 90
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה היום (שני) תקנות לשעת חירום המעגנות את ההחלטה על קיצור התקופה הדרושה לקבלת דמי אבטלה ל-6 חודשים לכל מי שהחל את האבטלה עד סוף חודש אפריל.

    בנוסף, הוחלט על הארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד לסוף חודש מאי לכל מי שמסתיימת זכאותו לפני מועד זה. עוד נקבע כי בשל העומס הגדול על ביטוח לאומי, יוכל הביטוח הלאומי לשלם מקדמה בגין חודש אפריל בסכום של עד 8000 שקל אף למי שטרם הסתיימה בדיקת כל הנתונים לגבי בקשתו.

    תוספת ימי אבטלה: אם נגמרו לכם ימי האבטלה לאחר ה-1.3.20, אנו נאריך לכם את תקופת הזכאות לדמי אבטלה אוטומטית עד ליום ה-31.5.20.

    שימו לב, ההארכה היא אוטומטית רק למי שלא סיימו את שנת האבטלה שלהם (שנה מהיום בו התייצבתם לראשונה בשירות התעסוקה). אם הסתיימה שנת האבטלה, אתם צריכים להגיש תביעה חדשה לדמי אבטלה.

    תשלום מקדמה מותאמת אישית – עד 8,000 ש"ח: מי שתביעתו עדיין בטיפול יקבל מקדמה על חשבון דמי האבטלה העתידיים. סכום המקדמה הוא עד 8,000 ש"ח והיא תשולם בהתאם לשכר שלכם ודמי האבטלה העתידיים הצפויים. אנו פועלים לשלם את המקדמות בהקדם ונפרסם את מועד התשלום בקרוב.

    שימו לב, אם המקדמה תהיה גבוהה מדמי האבטלה שיאושרו לכם עבור אפריל, אנו נקזז את ההפרש מהתשלום עבור חודש מאי.

    המשך קיצור תקופת האכשרה: אם הוציאו אתכם לחל"ת או פוטרתם בין ה-1.3.20 עד 30.4.20 ויש לכם לפחות 6 חודשי עבודה ב-18 החודשים האחרונים, תוכלו להיות זכאים לדמי אבטלה.

    לפני התיקון הנוכחי, הקלה זו ניתנה רק למי שפוטר או הוצא לחל"ת עד ה-19.4.20

    שימו לב, אם יש לכם רק 6 חודשי עבודה תוכלו לקבל דמי אבטלה למשך מחצית מימי האבטלה לעומת מי שצבר 12 חודשי עבודה. לדוגמה, אם מי שיש לו 12 חודשי עבודה זכאי ל-100 ימי אבטלה, מי שיש לו 6 חודשים יהיה זכאי ל-50 יום. חצי מתקופת העבודה = חצי מימי האבטלה.



    0 תגובות